Wybrani - C.J. Daugherty




Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?

Szkoła z internatem... Hmm... Z pewnością musi być ciekawie. 

Allie- buntowniczka. 
Kiedy to kolejny raz zostaje aresztowana, zdesperowani rodzice zapisują córkę do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest typową szkołą. Posiada dziwaczne zasady, a uczniowie posiadają bogatych rodziców, którzy są na wysokich stanowiskach. Jednak nie to jest najgorsze. Jedna z uczennic zostaje zamordowana.

Nastolatka zaczyna rozumieć, że nie tylko szkoła skrywa mroczny sekret, który musi poznać- by przeżyć, ale również jej własna rodzina.

Cóż ja mogę złego powiedzieć na temat tej książki? W zasadzie nic... Tajemnice(mroczne tajemnice) i wplątany do tego lekki romansik.

Sam pomysł tajemnic został bardzo dobrze wykonany. W pewnych monetach nie wiedziałam co się stanie, komu zaufać. Dzięki czemu pochłaniałam książkę jak opętana, gdyż chciałam wiedzieć jak najwięcej, co będzie dalej.

,,-Nic tutaj nie ma sensu- zgodziła się Allie.- Zbyt wiele rzeczy pozostaje niewyjaśnionych. Nigdy nie dowiemy się prawdy, jeśli ktoś jej nam nie wyjawi." (str. 344)

Lekki romansik? Tak! 
W opisie umieszczono takie oto dwa pytanka: Czy w jego odkryciu (sekretu) pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter? Te pytania mówią same za siebie :) Przez nie jeszcze bardziej chciałam zapoznać się z lekturą "Wybrani".

Warto wspomnieć o tym, że w książce często można było się spotkać z liczeniem - kroków bądź oddechów. Z początku było to lekko denerwujące, lecz z czasem zrozumiałam, że to wyróżnia książkę i jest jej wielkim atutem.

Kolejnym miłym zabiegiem było to, iż uczniowie mogli zwracać się do nauczycieli po imieniu. Nie wyobrażam sobie tego w realnym życiu, aczkolwiek w książce było to dość ciekawe.

Narracja trzecioosobowa- nie jestem do niej (niejako) przyzwyczajona, jednak z łatwością wiedziałam co w danym momencie czuje nasza bohaterka, Allie.

Podsumowując...
Pomysł na książkę- genialny, a wykonanie- jeszcze lepsze.



TYTUŁ: Wybrani
AUTOR: C.J.Daugherty
WYDAWNICTWO: Otwarte
ROK WYDANIA: 2013
ISBN: 978-83-7515-220-3
ILOŚĆ STRON: 440
MOJA OCENA: 9/10

11 komentarze