Elita - K.Cass


35 dziewczyn przybyło do pałacu.
Pozostało tylko 6.

"Elita" to kontynuacja książki pt."Rywalki". Kontynuacja jakże romantycznej i baśniowej książki, skierowanej do młodzieży. 

W pałacu pozostało jedynie sześć kandydatek na przyszłą królową i żonę przystojnego księcia Maxona. W tym gronie jest nasza główna bohaterka America Singer, zwykła dziewczyna, która planowała jedynie zostać przyjaciółką Maxona. Mimo tego "postanowienia" to, co czuje do księcia jest coraz mocniejsze. Aspen(nowy gwardzista w pałacu) nadal jednak jest bliski sercu Ami. 
Dziewczyna nie potrafi sobie poradzić z własnymi uczuciami...

Kiedy to przeczytałam pierwszą część, byłam bardzo, ale to bardzo zadowolona. Dlatego zabierając się za "Elitę", oczekiwałam od niej bardzo dużo. Chciałam wyjaśnień. Ale czy tak się stało? Czy jestem z tej książki zadowolona?

Czytając pierwsze rozdziały "Elity" byłam zachwycona. Niestety, zagłębiając się w dalsze losy Ami, mój zapał powoli gasł. 

Bohaterowie, których początkowo pokochałam, zaczynali być irytujący.
Maxon... Hmm... Zmienił się diametralnie. Jego zachowanie bardzo mnie denerwowało. To, co robił (moim zdaniem)jest niewybaczalne...(nie mogę więcej na ten temat napisać, nie chcę zrobić spoilerów dla tych, którzy nie przeczytali tej książki). 
Ami zaś trzymała w nie pewności zarówno Maxona, jak i Aspena. 

-Skarbie, co się stało?
Skarbie? To słowo, tak czułe i intymne, otuliło mnie całą(...)

Jeśli zaś chodzi o moją ocenę fabuły... Cóż, książka nie powaliła mnie na kolana.
Wątek rebeliantów i ich wtargnięć do pałacu, mógłby być bardziej rozwinięty. Odniosłam takie wrażenie, iż był tylko "zapychaczem". Autorka mogła śmiało zaryzykować i wplątać w tę historię coś "niebezpiecznego". Tego mi zabrakło...

Po przeczytaniu "Elity" nie dowiadujemy się niczego nowego, konkretnego. America ma problem: kogo ma wybrać. Cała książka praktycznie skupia się na tym problemie, a to powoli mnie nudziło.

Czy książka ma jakąkolwiek dobrą stronę? Tak. Aspen, on od samego początku był bliski memu sercu. Naprawdę (w duchu) dziękuje autorce, że nie zmieniła go. Życzę Aspenowi jak najlepiej!

Warto wspomnieć o okładce. Jest prześliczna. Zachowuje klimat baśniowy, królewski... Bardzo dobrze się prezentuje.

Podsumowując...
Zawiodłam się na tej książce. Mogła być o wiele lepsza, ciekawsza...


TYTUŁ: Elita
AUTOR: Kiera Cass
WYDAWNICTWO: Jaguar
ROK WYDANIA: 2014
ILOŚĆ STRON: 328
MOJA OCENA: 4/10

27 komentarze