Zostań, jeśli kochasz - G. Forman

Nietypowa historia. Nietypowa decyzja. 

Siedemnastoletnia Mia po tragicznym wypadku traci najbliższą rodzinę. Jednak dziewczyna trwa w dziwnym zawieszeniu. Sama musi podjąć decyzję, czy zostać i walczyć, czy się poddać i umrzeć. Aby podjąć właściwą decyzję Mia wspomina dotychczasowe życie.

Uświadamiam sobie nagle, że umieranie jest proste. To życie jest trudne.

O książce zrobiło się stosunkowo głośno, kiedy to trafiła na wielki ekran. Zaciekawiona zwiastunem sięgnęłam po "Zostań, jeśli kochasz". Nie ukrywam dużo od nie wyczekiwałam.

Autorka w prosty, a przede wszystkim w ciekawy sposób ukazała nam walkę dziewczyny z samym sobą, walkę o miłość, walkę o życie.

Gayle Forman przedstawiła nam ciekawych bohaterów. Wyrazistych, a to spowodowało, że sama książka stała się wyrazista. Kiedy to Mia przypomina sobie to, co już przeżyła, poznajemy ją i jej najbliższych jeszcze lepiej. To umożliwia nam "związać się z bohaterami". Zrozumieć ich sposób postępowania.

Mia i jej relacje z rodzicami i z resztą rodziny. Mia i jej relacje z przyjaciółką. Mia i jej relacje z Adamem. Każde są inne, wyjątkowe. Są prawdziwe!

Zawsze uważałam, że wiolonczela to samotny instrument, teraz jednak zaczynam się zastanawiać, czy to nie ja jestem samotniczką. 

W całej historii ogromną rolę odgrywa muzyka, a to kolejny pozytyw książki. Autorka uświadamia nam, że muzyka ma wielkie znacznie w życiu każdego człowieka. Jest nieodłącznym elementem, który łączy ludzi.

To, co zostało opisane w książce jest smutną historią o stracie. Niestety czytając tę książkę nie odczułam tego. Zabrakło mi "tego czegoś". Takiego elementu, który wstrząśnie czytelnikiem. Wzruszy do łez. Właśnie tego mi zabrakło. Autorka mogła swą historią przekazać więcej emocji.

Podsumowując...
Mimo trudnego tematu poruszonego w książce, czytało się ją łatwo. Jednak nie przekazuje ona tyle emocji potrzebnych do zrozumienia sytuacji w jakiej znalazła się Mia.

TYTUŁ: Zostań, jeśli kochasz
AUTOR: Gayle Forman
WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia
ROK WYDANIA: 2014
ILOŚĆ STRON: 248
MOJA OCENA: 7/10

34 komentarze