Przypadkowe szczęście - Abbi Glines

Della nie miała łatwego dzieciństwa. Dlatego jej najlepsza przyjaciółka proponuje, aby wybrała się w podróż. W podróż, która ma sprawić, że dziewczyna odnajdzie swój sens życia, swoje miejsce.

Woods nie pragnął stałego związku. Dla niego liczyła się przyjemność. Jednak wszystko zmieniło się kiedy to poznał Dellę i spędził z nią jedną gorącą noc. Wiedział, że musi ją mieć. Niestety, nie zdawał sobie sprawy z tego, że jego ojciec zmusi go do ślubu z dziewczyną, której nie kochał.

Kiedy Della dowiaduje się o zaręczynach mężczyzny, a Woods zorientował się, że dziewczyna ma burzliwą przeszłość - trzymają się od siebie z daleka. Mimo tego, oboje wiedzą, że nie potrafią bez siebie żyć. Czy dadzą sobie szansę?

"Czasami nasze niedoskonałości sprawiają, że stajemy się wyjątkowi."

Chciałabym powiedzieć, że moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Glines należy do udanych. Niestety, podczas czytania "Przypadkowego szczęścia" niezbyt dobrze się bawiłam. Styl pisarski autorki nie przypadł mi do gustu. Można powiedzieć, że lekko mnie irytował.

Momentami wydawało mi się, że autorka z mojego ukochanego New Adult, próbuje stworzyć erotyk. W historię Delli i Woodsa często dodawała sceny erotyczne, które nijak pasowały do danej sytuacji. Odniosłam wrażenie, że pani Glines niekiedy brakowało pomysłu, więc aby to ukryć zaprezentowała czytelnikowi sporą dawkę niepotrzebnych scen łóżkowych.


"Pomimo rzeczy, przez które musiałaś przejść nadal jesteś w stanie rozświetlić pokój, kiedy do niego wchodzisz. Kiedy na Ciebie patrzę, widzę radość. Widzę życie. Widzę moją przyszłość."

Sam pomysł na powieść nie był zły. Był po prostu źle wykorzystany. Motyw dzieciństwa głównej bohaterki był świetny, dzięki niemu można było stworzyć naprawdę coś dobrego. Szkoda, że autorka nie rozbudowała tego wątku. Został on niejako pominięty.

"Przypadkowe szczęście" na pewno nie należy do ambitnych powieści. Jest ona raczej książką bardzo przeciętną, w której jest wiele niedociągnięć. Samo zakończenie również wydało mi się banalne, chociaż nie ukrywam może stać się dobrym fundamentem na kontynuację powieści. Wszystko w rękach autorki.

Autor: Abbi Glines

Tytuł: "Przypadkowe szczęście"
Wydawnictwo: Pascal

Rok wydania: 2014
Ilość stron: 320
Moja ocena: 4/10

22 komentarze