Po omacku szukam swoich okularów. #kociemiau



#kociemiau to nowy cykl na blogu, którego głównym zadaniem jest przybliżenie Wam mojej osoby w bardzo prosty sposób - na zasadzie Waszych pytań i moich odpowiedzi. W tym przypadku za wszystkie pytania serdecznie dziękuję Tori Stark. Jeżeli posiadasz jakiekolwiek pytanie, coś Cię ciekawi, interesuje - napisz je w kometarzu, a ja postaram się na nie odpowiedzieć. :)

Dlaczego zaczęłaś czytać książki? 


Czytać zaczęłam za sprawą mojej przyjaciółki, która pięć lat temu podsunęła mi pod nos pierwszą część przygód Percy`ego Jackson. Złodziej pioruna rozbudził moją wyobraźnię i uzależnił. Szybko więc zapoznałam się z całą serią. Później sama zapragnęłam chwycić za kolejną książkę i tak zostało do dziś. Polubiłam śledzić oczami słowa zapisane na papierze.

Jak zaczynasz swój dzień? 


Po omacku szukam swoich okularów, by normalnie funkcjonować, chociaż moja wada wzroku jest bardzo mała – źle się czuję, gdy nie mam okularów na nosie. Często też zaraz po przebudzeniu wybiegam na świeże powietrze i witam się z moim kotem, bo koty są fajne. 

Gdyby była możliwość sprowadzenia 10 bohaterów książkowych do prawdziwego życia, kogo byś wybrała?


Nie  wybrałabym ani jednej osoby. Nie dlatego, że jest to bardzo trudny wybór (choć jest to poniekąd prawda), ale dlatego, że wolę do nich powracać czytając od nowa książkę. Zostali oni zbudowani ze słów, niech tak pozostanie.

Twój ulubiony aktor to? 


Hmm… Uwielbiam grę aktorską między innymi takich aktorów jak Tom Hardy (Mad Max: Na drodze gniewu), Thomas Sharpe (Thor) lub Tyler Hoechlin oraz Dylan O'Brien z serialu Teen Wolf, ale to Leonardo DiCaprio jest tym ulubionym. Każdy film z udziałem tak świetnego aktora – staje się genialną produkcją filmową, którą aż chce się obejrzeć ponownie.

Wolisz polskie czy zagraniczne książki?


Zdecydowanie większość tytułów, które posiadam, zostały napisane przez zagranicznych autorów. Głównym czynnikiem wpływającym na popularność literatury zagranicznej jest szeroki wybór powieści kwalifikujących się do jednego gatunku literackiego. Posiadam możliwość wybrania tej historii, która mnie urzeknie. Aczkolwiek polską książką nie pogardzę. Świetnym dowodem na to jest powieść, która wzruszyła mnie do łez i jest naprawdę napisana na wysokim poziomie. Czytaj: Ósmy kolor tęczy – recenzja.

Czytasz jakieś opowiadania? 


Opowiadanie to bardzo trudna forma. Autor ma niewiele miejsca na wykreowanie głównego wątku, często rezygnuje z rzeczy, które idealnie przyprawiłyby opowieść. Jestem czytelnikiem wymagającym i gustuję w dobrze przyprawionej historii, która musi być nieco bardziej rozbudowana, bardziej odnajduję się w morzu słów, zaś słowne potoczki omijam szerokim łukiem.

Co byś zrobiła gdyby Twoja ulubiona postać zapukała do Twoich drzwi?


Stałabym się kobietą nowoczesną i oświadczyłabym mu się. 

Kim chcesz zostać w przyszłości? 


Powinnam napisać, że logistykiem, bo kształcę się w tym kierunku. Prawda jest jednak taka, że nie jest to mój wymarzony zawód. Owszem jest ciekawy, ale moja miłość do projektowania cały czas żyje, co niezaprzeczalnie jest zasługą gry The Sims oraz wielu programów telewizyjnych poruszających temat architektury. Kto wie, może w przyszłości połączę obie pasje? (Oczywiście w między czasie powstawać będzie rewelacyjna powieść.)

Jakie seriale oglądasz? 


Uwaga! Uwaga! Ja nie oglądam seriali. Dwa miesiące temu rozpoczęłam przygodę z serialem Teen Wolf, ale zakończyłam tę podróż na drugim sezonie. Może do końca tego roku uda mi się obejrzeć sezon trzeci…

Czym jest dla Ciebie czytanie?


Czytanie to takie coś, co pozwala mi trochę zapomnieć…

0 komentarze